دور جدید ثبت‌‌نام برای مسکن ملی

در مرحله هشتم ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن امکان نام‌‌نویسی در ۱۶ استان فراهم شده است. به گزارش «ایسنا»، با توجه به ظرفیت‌‌های موجود باقی‌‌مانده از مرحله هشتم ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن، امکان نام‌‌نویسی در ۱۶ استان شامل آذربایجان شرقی، ایرانشهر (جنوب سیستان و بلوچستان)، بوشهر، کرمان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، لارستان (فارس)، جنوب کرمان، گلستان، مازندران، مرکزی و هرمزگان وجود دارد. متقاضیان باید برای ثبت‌‌نام به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند.

اقتصاد۲۴- با توجه به رویکرد‌های اخیر وزارت راه و شهرسازی، مهلت زمانی برای ثبت نام مسکن ملی تعیین نمی‌شود و در واقع نام نویسی تا تکمیل ظرفیت در استان‌های مذکور ادامه خواهد یافت.

در صورت تامین زمین در سایر شهر‌های کشور در هر زمان، سامانه در این شهر‌ها نیز به تدریج بازگشایی و اسامی شهر‌ها به لیست اضافه می‌شود. بر اساس برنامه آن دسته از شهر‌هایی که در هر فاز ثبت نام اعلام ظرفیت مازاد کرده بودند، ظرفیت مازاد باقی‌مانده آن به مرحله بعدی انتقال داده می‌شود و امکان تکمیل ظرفیت مازاد اعلام شده در فاز قبلی همچنان وجود دارد. متقاضیان مسکن در شهر‌های جدید، باید سابقه سکونت لازم در شهر مورد نظر خود را داشته باشند.

متقاضیان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن و افراد تحت سرپرستی باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی باشند و متقاضی از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهاد‌های عمومی دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

همچنین باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد؛ و زنان مجرد بالای ۳۵ سال سن و مردان مجرد بین ۲۳ سال تمام تا ۴۵ سال به شرط ارائه تعهد‌نامه محضری درباره ارائه سند رسمی ازدواج در زمان واگذاری واحد امکان ثبت نام را دارند. سابقه سکونت حداقل ۵ ساله در شهر مورد تقاضا از دیگر شروط ثبت نام است.
منبع: دنیای اقتصاد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *