متقاضیان قطعی نهضت ملی مسکن تا چند روز آینده مشخص می‌شوند

تهران – ایرنا – بر اساس اطلاعیه معاونت مسکن، تکلیف قطعی ۳ میلیون ۳۶۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن که بیشترین تعداد آن مربوط به استان تهران است و در مرحله نخست پالایش تایید شده‌اند، تا پایان خرداد با بررسی شرط «سابقه سکونت» اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن به‌عنوان طرح کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن هم‌اکنون مراحل پالایش نهایی خود را می‌گذراند و مقرر است تا پالایش شرط چهارم که شامل «سابقه سکونت» است در پایان خردادماه توسط ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و شهرهای جدید نهایی و به معاونت مسکن و ساختمان اعلام شود تا متقاضیان واجد شرایط ضمن افتتاح حساب، واریز وجوه اولیه و سایر شرایط به پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن معرفی شوند.

۳ میلیون ۳۶۰ هزار نفر در حال پالایش نهایی حضور در طرح مسکن حمایتی هستند

وزارت راه و شهرسازی امروز اعلام کرده است: بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان در مجموع در طرح نهضت ملی مسکن ۵ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۶۶ نفر نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۵۳ نفر حائز شرایط اولیه (فرم ج سبز، نداشتن سابقه مالکیت و عدم استفاده از تسهیلات دولتی) شدند.

تعداد واجدین شرایط مسکن حمایتی به تفکیک هر استان

این گزارش حاکی است که متقاضیان به این ترتیب حائز شرایط اولیه شناخته شدند: اداره کل ایرانشهر ۴۸ هزار و ۴۰۸ نفر، آذربایجان شرقی ۱۴۹ هزار و ۳۶۵ نفر، آذربایجان غربی ۱۰۰ هزار و ۹۵۱ نفر، اردبیل ۷۱ هزار و ۸۹۲ نفر، البرز ۱۳۳ هزار و ۹۱۴ نفر، ایلام ۲۱ هزار و ۲۷۵ نفر، بوشهر ۳۹ هزار و ۸۴۸ نفر، خراسان شمالی ۴۱ هزار و ۲۹۷ نفر، سیستان و بلوچستان ۹۱ هزار و ۸۱۹ نفر، شرق سمنان ۱۲ هزار و ۹۶۴ نفر، قزوین ۴۹ هزار و ۵۲ نفر، گیلان ۶۳ هزار و ۱۰۰ نفر، لارستان ۲۵ هزار و ۸۵۰ نفر.

همچنین در همدان ۷۹ هزار و ۹۷۳ نفر، اصفهان ۲۴۶ هزار و ۱۸۶ نفر، تهران ۴۱۸ هزار و ۳۱۷ نفر، جنوب کرمان ۱۸ هزار و ۴۵۱ نفر، چهارمحال‌وبختیاری ۵۳ هزار و ۷۱۳ نفر، خراسان جنوبی ۴۷ هزار و ۲۴۸ نفر، خراسان رضوی ۲۵۶ هزار و ۲۵۷ نفر، خوزستان ۱۴۹ هزار و ۶۹۹ نفر، زنجان ۷۵ هزار و ۴۸۰ نفر، سمنان ۳۲ هزار و ۷۳۸ نفر، فارس ۲۸۶ هزار و ۱۶۰ نفر، قم ۷۹ هزار و ۲۱۳ نفر، کردستان ۹۱ هزار و ۵۷ نفر، کرمان ۹۸ هزار و ۵۳۶ نفر، کرمانشاه ۱۳۰ هزار و ۵۱۴ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۳۷ هزار و ۵۰ نفر، گلستان ۵۲ هزار و ۶۹۰ نفر، لرستان ۸۵ هزار و ۹۶۷ نفر، مازندران ۹۰ هزار و ۷۲۲ نفر، مرکزی ۷۵ هزار و ۹۸۱ نفر، هرمزگان ۴۱ هزار و ۶۵۳ نفر و یزد ۶۲ هزار و ۸۱۳ نفر از متقاضیان حائز شرایط اولیه شناخته شدند.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۸۷۲ هزار و ۵۵۲ واحد مسکونی آغاز شده است که این تعداد واحد شامل طرح‌های حمایتی شهری و روستایی است. درعین‌حال زمین با کاربری مسکونی برای حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد تامین شده است.

پیش‌تر نیز رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود: اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند تامین اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی است که بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آن توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده است و در این راه باید سایر دستگاه‌ها تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

مهلت پالایش نهایی پایان خردادماه است

وزیر راه و شهرسازی در عین حال تاکید کرده است که مهلت پالایش نهایی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن پایان خردادماه است و در این خصوص باید ادارات کل راه و شهرسازی و شهرهای جدید اهتمام لازم را داشته باشند.

بر اساس اعلام «محمود محمودزاده» معاون مسکن وزیر راه نیز هم‌اکنون بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف اجرا قرار دارد که واحدهای در حال اجرا پیشرفت مناسبی نیز دارند. در صدد هستیم تا قبل از پایان تابستان تعداد واحدهای قابل ملاحظه‌ای از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن افتتاح شوند و به بهره‌برداری برسند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *