ثبت‌نام مجدد از جاماندگان مسکن ملی

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد اسلامی در حاشیه سفر یک‌روزه به شمال استان اصفهان در جمع خبرنگاران درباره آخرین اقدامات انجام شده در خصوص طرح اقدام ملی مسکن گفت: در ثبت‌نامی که صورت گرفت، حدود ۴۳۶ هزار نفر واجد شرایط داشتیم که تاکنون، همه این افراد تعیین تکلیف شده‌اند.

وی اظهار کرد: حدود ۱۳۵ هزار نفر، زمین‌های خودشان را تحویل گرفته یا در مرحله تحویل‌گیری هستند. آن‌هایی که زمین‌هایشان را دریافت کردند، پروژه‌هایشان را آغاز کردند و اکنون مشغول ساخت هستند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر دستگاه‌های کارگزار، امیدواریم که بتوانند خانه‌هایشان را بسازند.

اسلامی گفت: حدود ۲۶۵ هزار نفر هم از طریق مجتمع‌سازی به پروژه‌ها متصل می‌شوند؛ به طوری که این افراد حساب بانکی باز کرده و وجه اولیه را به حساب می‌ریزند و تا به امروز نیز حدود ۱۰۰ هزار نفر پول به حساب واریز کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از سوی مردم بیش از ۴ هزار میلیارد تومان وجه اولیه به حساب واریز شده است، افزود: این افراد به پروژه‌ها معرفی می‌شوند تا عقد قرارداد داشته باشند.

وی تصریح کرد: من از مردم تقاضا دارم تا در پرداخت مابقی وجه تسریع کنند و حساب‌های خودشان را هر چه زودتر در بانک واریز نمایند تا پروژه‌ها طبق برنامه زمان‌بندی پیش برود.

اسلامی گفت: همچنین حدود ۳۷ هزار نفر هم در قالب پروژه‌های مشارکتی در این طرح شرکت کردند که اکنون این پروژه‌ها شروع شده و برخی از آن‌ها در مرحله ساخت و برخی دیگر در حال تحویل هستند.

وی افزود: در استان‌هایی که پیشتاز بودند، در حضور رئیس‌جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس، مردم خانه‌هایشان را تحویل گرفتند و بقیه نیز در حال ساخت هستند.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری از اینکه هم اکنون جریان خانه‌سازی به یک فرآیند خط تولید در کشور تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: تمام سعی ما بر این بوده که خط تولید و نهضت پایدار ساختمان حفظ شود و از این به بعد ما شاهد یک جریان ثابت تولید مسکن در کشور باشیم تا مردم عزیزی که فاقد مسکن هستند، از این طریق بتوانند از مسکن مناسب بهره‌مند شوند.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا ثبت نام جدید در طرح اقدام ملی مسکن انجام خواهد شد؟ گفت: برای شهرهایی که تاکنون زمین برای آن تهیه نشده است، ثبت‌نام جدید صورت می‌پذیرد. همچنین در شهرهایی که ثبت‌نام نداشتند، مراحل ثبت‌نام خواهیم داشت که در این خصوص اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *