۶۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی گلستان اختصاص یافت

گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی در روستاهای استان گلستان اختصاص یافت.

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدمحمد حسینی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته ایمنی در برابر زلزله اظهار داشت: از مجموع واحدهای مسکونی در روستاهای استان حدود 52 درصد آنها کم دوام و بی دوام است و آخرین آمارگیری که از وضعیت خانه‌های روستایی داشتیم نشان داد که نزدیک به 100 هزار واحد غیرمقاوم در روستاها داریم.

وی با بیان اینکه سهمیه سالانه استان برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بین 3 تا 3 هزار و 500 واحد است، گفت: در جریان سیل سال گذشته بیش از 7 هزار واحد مسکونی جدید علاوه بر سهمیه طرح ویژه نوسازی و بهسازی در استان ساخته شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: در سالجاری برابر با 5 سال گذشته معادل 600 میلیارد تومان اعتبار برای مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های شده، در برنامه هفتم توسعه کل واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم سازی خواهد شد البته این کار نیازمند مشارکت مردم است.

حسینی با اشاره به اینکه 319 روستای استان در معرض خطر حوادث طبیعی قرار دارند، افزود: تاکنون 28 روستا تا کنون ایمن سازی شده و 37 روستا در سالجاری با 30 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: به شرط تامین اعتبارات لازم، در سه سال آینده کل روستاهای در معرض خطر ایمن سازی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 4 حادثه غیرمترقبه در استان رخ داد که به یکهزار واحد مسکونی آسیب وارد کرد و بنیاد مسکن استان با پیگیری‌های استانی و ملی، منتظر ابلاغ اعتبارات نماند و از محل اعتبارات در اختیار کار جبران خسارت‌ها را شروع کرده است.

وی درباره تهیه طرح هادی برای روستاهای استان نیز گفت: برای کل روستاهای استان تهیه طرح شده است. همچنین طرح هادی 357 روستا تاکنون بازنگری شده و حدود 40 درصد روستاهای استان نیازمند بازنگری است.

حسینی اعتبار موردنیاز برای بازنگری در طرح‌های هادی روستاهای استان را حدود 50 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه عمران و آبادانی روستاها سبب مهاجرت معکوس خواهد شد، گفت: در 72 درصد از روستاهای استان طرح هادی روستایی شروع شده که میانگین کشوری 52 درصد است. در سال گذشته هم بیش از 900 پروژه طرح هادی با اعتبار 104 میلیارد تومان آغاز شد. برای اجرای طرح‌های هادی روستایی، در سالجاری حدود 100 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده برای اجرا در 392 روستا داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان در ادامه به نوسازی و بهسازی 75 هزار واحد مسکونی در استان تا پیش از سال 99 اشاره کرد و افزود: 14 هزار و 700 واحد مسکونی در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: 200 خانواده دارای دو عضو معلول و  ایتام نیز تا پایان سال خانه‌دار می‌شوند. همچنین 3 هزار واحد مسکن محرومان که در دهه فجر سال گذشته کلنگ زنی شد هم در دهه فجر امسال با اعتبار  حدود 200 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *